IKLAN TAJAAN

November 22, 2011

ISLAM IALAH SISTEM UNTUK SEMUA MANUSIA BUKAN UNTUK GOLONGAN ATAU BANGSA TERTENTU

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera kepada semua umat islam yang berada di muka bumi ini  dan selawat dan salam atas junjungan pada Rasulullah s.a.w..dan para nabi-nabi kita..

   Dalam adab manusia., terdapat satu sistem dimana Allah s.w.t telah memberikan kita satu sistem yang mana hanya sistem ini lah kita dapat gunakan sampai hari akhirat. Ialah sistem yg dipanggil sistem perundangan islam. kerana dalam kategori manusia dan peribadatan...

    Agama Islam  ialah sistem hidup untuk semua manusia di dunia. Ia menyediakan peraturan hidup  dengan melihat Islam itu dari sudut kemanusiaannya. Kerana itu ia tidak memberi keistimewaan  kepada satu bangsa sahaja. Bahkan kebaikan  seseorang itu  dilihat dari bakti dan amalan baiknya serta kesempurnaan ibadatnya kepada Allah s.w.t.

     Demikian pula Islam bukanlah sistem untuk satu zaman, malahan ia adalah untuk setiap zaman dan setiap tempat. Peraturan-peraturannya sesuai untuk dilaksanakan di dalam masyarakat manusia di seluruh dunia . Dari sejarah kita dapat melihat Islam menegakkan pemerintahan didunia barat dan dapat melahirkan tamadun yang agung  di Sepanyol. Islam juga pernah membentuk tamadunnya di kepulauan Melayu dan India, sebagaimana ia membina tamadun di Afrika dan Asia Barat.

     Oleh sebab itu agama islam merupakan agama yang dapat menyatupadukan semua kaum dan dapat menyelesaikan sesuatu masalah. Dan undang-undang dunia  tidak dapat menyelesaikan masalah manusia kerana  undang-undang manusia dicipta oleh manusia sendiri sedangkan sistem perundangan islam dicipta melalui Al-Quran dan Sunnah Rasulullah s.a.w yang terjamin 100% sahih itu.

     Para pengamal sekularisme sedang berusaha untuk memusnahkan sistem pentadbiran islam dgn mengenakan hukuman-hukuman terhadap penjuang-perjuang islam itu sendiri supaya sistemp pentadbiran islam tidak tertegak di bumi ini..


  Insyallah apa yang penulis sampaikan  ini mudah-mudahan dapat menyedarkan diri saya dan seluruh pembaca blog..

         Akhir kata penulis mengakhiri dengan ucapan Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera

Tiada ulasan: