IKLAN TAJAAN

Februari 17, 2011

SAJAK TENTANG CINTA

Dahulu…

Aku didekatinya..

Aku mula mengenalinya…

Hati dan budinya….

Hingga terlafazlah janji untuk bersama….

Saat itu..

Hari-hari kulalui dengan hati yang gembira….

Kerana mengetahui ada insan yang menyayangi….

Mengambil berat akan diri….

Biarpun tidak pernah bersua…..

Biarpun jauh jarak yang memisahkan….

Tapi ia bukanlah penghalang kami bersama….

Teringat kata pepatah “cinta itu buta”…

Barangkali cinta itu tidaklah buta….

sedang ia dibutakan oleh si pemabuk cinta….

Hinggalah di suatu masa….

Aku menangis…..dan menangis…..

Kesepian…..kekosongan….

Teraba-raba mencari sesuatu…..

Biarpun tika itu ada insan yang menyayangi…..

Tapi bukan itu yang aku dimahukan….

Bukan itu yang dicari…..

Masanya tiba….

Takdir-Nya....

Aku didatangi insan yang menjadi perantara-Nya…

Membimbing dan mendidik diri ini…

Tika inilah aku mula mengenal erti tarbiyah….

SUBHANALLAH…..ALHAMDULILLAH…..ALLAHUAKHBAR….

Anugerah Allah yang tidak terhingga….

Betapa bersyukurnya diri….

Segala di benak fikirku akhirnya terjawab…..

ALLAH……inilah yang kucari-cari selama ini…

Si dia pencintaku dahulu aku tinggalkan….

Bersama janji cinta palsu yang pernah dilafazkan….

Demi mengejar cinta-Nya…..

Cinta yang hakiki….

Demi mengapai redha-Nya dan keberkatan-Nya….

Menyedari kekhilafan laluku….

Aku bangkit…..

Tekad dan azam di hati kupadukan….

untuk tidak mengulanginya lagi….

Biarpun banyak mulut yang berkata….

Tidak aku peduli…..

Kerana inilah jalan hidupku….

Jalan yang kupilih….

Ya Allah...

terima kasih atas kurniaan-Mu....

Aku bahagia....

bahagia akan segala kurniaan-Mu....

bahagia berada di jalan ini...

brsama akhwat2ku....

yang banyak membantuku...

tatkala imanku mula goyah...

Ya Allah, Kekuatan kupohon pada-Mu…..

Agar terus istiqomah di jalan ini….

Selama-lamanya….

Hingga penghujung nyawaku….

Amin….

Cinta tarbiyyah cinta

Pada-Nya ku bersujud dalam kerinduan di sepertiga malam....

salam KeMb@R@ $uF!

170211/1.08am

Tiada ulasan: